GINOP-2.2.1-15-2016-00015 GAZDASÁGFEJLESZTÉSI ÉS INNOVÁCIÓS OPERATÍV PROGRAM

GINOP-2.2.1-15-2016-00015 GAZDASÁGFEJLESZTÉSI ÉS INNOVÁCIÓS OPERATÍV PROGRAM

A projekt elszámolható összköltsége 5.307.777.791 Ft
amelyből a vissza nem térítendő támogatás összege 2.583.760.634 Ft

A támogatás intenzitása a projekt elszámolható összköltségének 48.91%-a.

A projekt kezdete: 2016. 09. 01.

A projekt befejezése: 2021. 05. 31.

A Magyar Suzuki Zrt., a PEMÜ Zrt., a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem által létrehozott konzorcium a Magyar Suzuki Zrt. vezetésével 2016. április 26-án „A Magyar Suzuki Zrt.-ből, beszállítóiból és kutató helyekből álló innovatív hálózat kialakítása és működtetése versenyképes, biztonságos és környezetbarát tesztelt személygépkocsi prototípus és gazdaságos tömeggyártási technológiájának kifejlesztésére” címmel, GINOP-2.2.1-15-2016-00015 kódszámon regisztrált támogatási kérelmet nyújtott be a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program GINOP-2.2.1-15 kódszámú „K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések” tárgyú felhívására. A projektjavaslat a 2016. augusztus 2-án kelt támogatói döntés szerint támogatást nyert; a Támogatási Szerződés 2016. november 25-én került aláírásra.

A projekt fő célja a Magyar Suzuki Zrt., a beszállítói, valamint az egyetemek és kutatóhelyek közötti K+F+I együttműködés fejlesztése egy innovatív hálózat kialakításával, melynek révén magasabb hozzáadott értékű, új tudományos eredmények, piacképes termékek, szolgáltatások, technológiák, illetve ezek prototípusai jönnek létre.

A projekt eredményei:

  • Új, korszerű, versenyképes, tesztelt Suzuki prototípus előállítása, melynek fő jellemzői: könnyű súly, alacsony fogyasztás, kis környezetterhelés, biztonságosság, a felhasznált anyagok 95 %-os újra hasznosíthatósága, jó minőség, minimális karbantartási és javítási igény és széleskörű kényelmi- és egyéb szolgáltatások nyújtása a vezetőknek és az utasoknak;
  • A Magyar Suzuki Zrt.-ből, egyetemekből, non-profit kutatóhelyből és beszállítókból álló innovációs hálózat létrehozása és működtetése;
  • Korszerűbb, hatékonyabb és minőségi fejlődést eredményező sorozatgyártási technológia bevezetése a hegesztő robotok hálózatba kapcsolásával és az MSC gyáron belüli valamint a gyárat és a beszállítókat összekapcsoló logisztikai rendszerének hatékonyabbá tételével;
  • A sorozatgyártás további technológiai fejlesztésének megalapozása a lézerhegesztés bevezetésének előkészítésével, valamint új, a korábbiaknál jobb műszaki tulajdonságú, költségtakarékosságot biztosító, a személygépkocsik alkatrészeinek gyártásában alkalmazható polimer(ek) kifejlesztésével.